measomarket measomarket
دسته بندی
سبد خرید
بهترین روش طرز نگهداری گوشت قرمز!
بهترین روش طرز نگهداری گوشت قرمز!
1403/3/13

گوشت قرمز یکی از مغذی ترین و مفیدترین مواد غذایی و یکی از بهترین منابع پروتئین برای خانواده های ایرانی محسوب می شود که تقریباً 2 تا 3 بار در هفته سرو می شود. ذکر این نکته ضروری است که بهترین مکان برای نگهداری گوشت قرمز تازه و خام، یخچال با دمای حدود 4 درجه سانتیگراد بالای صفر تا 72 ساعت است. اما اگر می خواهید بیش از 72 ساعت آن را نگهداری کنید، باید آن را در فریزر با دمای نزدیک به 18- درجه سانتیگراد قرار دهید. در صورت نگهداری گوشت قرمز بدون چربی در شرایط و دمای مناسب، تا یک سال قابل مصرف است. اما اگر گوشتی که مصرف می کنید چرب باشد ممکن است در اثر اکسید شدن چربی در معرض هوا طعم و رنگ آن تغییر کند و مدت ماندگاری آن کمی کمتر شود.

اگر قصد دارید گوشت را برای مدت طولانی نگهداری کنید، باید فوراً آن را با حداکثر سردی منجمد کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن حفظ شود.

طرز نگهداری گوشت قرمز!

روش انجام انجماد سریع

برای این کار کافی است گوشت قرمز را پس از خرید به قطعات کوچک تقسیم کرده و در کیسه پلاستیکی کاملاً پهن کرده و در فریزر قرار دهید. هرچه حجم گوشت در بسته بندی کمتر و هر چه دمای فریزر شما کمتر باشد، گوشت سریعتر یخ می زند و کیفیت بالای آن دست نخورده باقی می ماند.

برای خرید کیسه پلاستیکی مخصوص فریز از فروشگاه میسو مارکت کلیک کنید.

بهترین روش بسته بندی

اگر بسته بندی ضخیم و حجیم باشد، احتمالا انجماد گوشت در مرکز به آهستگی انجام می شود. انجماد آهسته گوشت ها در مرکز منجر به خراب شدن وسط بسته بندی و پخش آن به سایر قسمت ها و یا تغییر کیفیت آن می شود.

نشانه های فاسد شدگی گوشت قرمز

اگر سوراخ یا پارگی در بسته بندی وجود داشته باشد، ممکن است آب سطحی گوشت به سرعت تبخیر و لکه های سفیدی که به عنوان سوختگی در فریزر شناخته می شوند، روی بافت سطحی گوشت دیده شوند. اما اگر لکه های سیاه بعد از انجماد روی گوشت ظاهر شد و قبلا وجود نداشته اند، احتمال آلودگی قارچی در آن قسمت از گوشت جای تعجب نیست.

دلیل آلودگی قارچی گوشت قرمز

تغییرات مداوم دما و رطوبت در فریزر به دلیل باز و بسته شدن زیاد

مدت زمان نگهداری گوشت چرخ کرده

برای استفاده از گوشت چرخ کرده، باید گوشت تازه را چرخ کرده و حداکثر تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید. اگر چرخ کردن مداوم گوشت تازه برایتان مقدور نیست، می توانید گوشت قرمز منجمد خود را از فریزر خارج کرده و چرخ کرده و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. در هر صورت فریز کردن گوشت چرخ کرده به هیچ وجه توصیه نمی شود.

یخ زدایی گوشت قرمز

بهترین روش برای باز کردن گوشت منجمد شده، روشی است که آهسته و تدریجی باشد. این اجازه می دهد تا قطرات آب درون گوشت به صورت سوزنی بیرون بیاید و از جدا شدن بافت و خروج مواد مغذی جلوگیری کند.

اضافه کردن ادویه یا پیاز به گوشت قرمز قبل از فریز کردن

بیشتر ادویه ها دارای خواص ضد میکروبی هستند و به نظر نمی رسد با اضافه شدن به گوشت مشکلی ایجاد کنند. البته افزودن پیاز به گوشت برای بیش از 2 تا 3 روز توصیه نمی شود، زیرا پیاز می تواند بافت گوشت را از بین ببرد و باعث لزج شدن آن شود.

بهترین روش طرز نگهداری گوشت قرمز!

بهترین روش نگهداری گوشت به شیوه بهداشتی و سالم

همیشه تاریخ قرار دادن گوشت در فریزر را با نشانگر مناسب روی بسته بندی آن بنویسید و گوشت هایی را که زودتر در فریزر قرار داده اند زودتر مصرف کنید تا همیشه مرغوب ترین گوشت را در دسترس داشته باشید. همچنین از باز و بسته کردن زیاد فریزر خودداری کنید تا دما و رطوبت داخل آن ثابت بماند و از بروز هر گونه مشکلی در گوشت قرمزتان جلوگیری شود. علاوه بر این، گوشت تازه را در مکان های مشخص شده در داخل یخچال نگهداری کنید تا از ریختن خون به سایر غذاها و آلودگی احتمالی گوشت خام به مواد غذایی دیگر جلوگیری شود. در نهایت، اگر تمام شرایط نگهداری گوشت به درستی حفظ شود، هیچ مشکلی از نظر تخریب پروتئین یا سایر مواد مغذی برای این ماده غذایی وجود نخواهد داشت.

محصولات مرتبط
کوکتل دودی هایزم توری ۵۰۰ گرمی
۱۰۶,۳۰۰
۸۵,۰۴۰تومان
۲۰%
کوکتل دودی هایزم توری ۵۰۰ گرمی
کالباس قارچ و مرغ ۷۰% رویال ۲۰۲ ۳۰۰ گرمی
۱۴۷,۲۰۰
۱۲۵,۱۲۰تومان
۱۵%
کالباس قارچ و مرغ ۷۰% رویال ۲۰۲ ۳۰۰ گرمی
همبرگر  ۹۰% ب.آ ۴۰۰ گرمی
۱۹۱,۵۰۰
۱۷۲,۳۵۰تومان
۱۰%
همبرگر ۹۰% ب.آ ۴۰۰ گرمی
کالباس خشک ۶۰% فیله ۵۰۰ گرمی
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰تومان
۱۰%
کالباس خشک ۶۰% فیله ۵۰۰ گرمی