measomarket measomarket
دسته بندی
سبد خرید
طبخ غذای دلپذیر با ماهی کیلکا
طبخ غذای دلپذیر با ماهی کیلکا
1400/10/30

ماهی منجمد کیلکا تحفه

ماهی کیلکا یکی از انواع ماهی های دریای خزر است که نام اصلی آن کاسپین تیولکا می باشد و برای اولین بار در دریای سیاه و دریای آزوف دیده شده اند. این دسته از ماهی ها در طول روز بصورت گله ای متراکم وجود دارند و در هنگام تاریک شدن هوا، پراکنده می شوند. ماهی های کیلکا در عمق معینی (6 تا 30 متری) از دریا زندگی می کنند. برای صید این نوع ماهی باید قبل از تاریک شدن هوا آنها را تعقیب کرد و سپس یک لامپ الکتریکی در عمقی که زندگی می کنند، قرار داد. گله ماهی ها در طی حرکت به دنبال لامپ، به دام می افتند و توسط تورهای قیفی شکل به سطح دریا منتقل می شوند. در هر بار صید آنها بین 200 تا 300 کیلوگرم ماهی بدست می آید. ماهی های کیلکا ریز جثه و با حداکثر 15 سانتی متر طول هستند و در حدود 12 درصد چربی دارند. این ماهی ها بطور میانگین 5 سال عمر می کنند. 

خواص ماهی کیلکا

ماهی های کیلکا منبع غنی از کلسیم و فسفر می باشند. میزان ید موجود در این ماهی با میزان ید موجود در گوشت قرمز متفاوت است و در نتیجه مصرف آن از ابتلا به بیماری هایی نظیر گواتر جلوگیری می کند. حدود 73 تا 75 درصد وزن این نوع ماهی از آب تشکیل شده است.
این ماهی پروتئین زیادی دارد و در نتیجه زود هضم است و دارای ضریب جذب بالای پروتئین می باشد. ضریب جذب این نوع ماهی در بدن انسان برابر با 96 درصد می باشد. هر 100 گرم ماهی کیلکا ، 300 میلی گرم کلسیم و 280 کیلوکالری انرژی را برای بدن انسان تامین می کند. همچنین ماهی کیلکا دارای انواع مختلف ویتامین ها از جمله A، K، E، D و B است. میزان ویتامین B در این ماهی از سایر ویتامین ها بسیار بیشتر است. 
نوسان چربی در این ماهی بیشتر از سایر مواد تشکیل دهنده ماهی های دیگر است و درصد میزان چربی ماهی کیلکا برابر با 8.2 است. این ماهی به لحاظ وجود اسید های چرب غیر اشباع کاملا غنی است. 
ماهی کیلکا به دلیل دارا بودن انواع مواد معدنی و املاح می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد. 

ماهی منجمد کیلکا تحفه

ماهی منجمد کیلکای تحفه که در دسته محصولات منجمد و وکیوم شده این برند قرار دارد بصورت ماهی کامل یعنی همراه با سر و دم در بسته بندی قرار گرفته است. از این ماهی برای طبخ غذاهایی نظیر کیلکای سوخاری و واویشکای کیلکا می توان استفاده کرد.
این محصول جذاب و سرشار از مواد مغذی در فروشگاه میسو مارکت موجود است و می توانید آن را سفارش دهید. تا یک وعده غذایی لذیذ با طعم بی نظیر این ماهی داشته باشید.